vrijdag 23 september 2011

Los primeros días

Woensdag 21 september was het dan zover. De wekker om 6 uur 's ochtends, valiezen in de auto en op naar de luchthaven! De valies woog een kilo te veel, de mama mocht dus net voor het afscheid nemen nog even 20 euro betalen en alles was geregeld. Na een hele dag gesleur met valiezen in de luchthaven, de metro van Madrid en uiteindelijk door de straten van Salamanca kwam ik aan waar ik moest zijn: mijn kot op de Plaza de San Justo. Na een beetje gepruts met het zoeken van de juiste sleutel stond ik dan eindelijk op mijn kamer voor het komende jaar. Uitgeput plofte ik me neer op mijn piepende bed en langzaam aan begon ik mijn valiezen uit te pakken.

Wanneer ik uitgerust en opgefrist was en even met mijn kotgenote Anna had gesproken, ging ik Annelien opzoeken in café Cervantes op de Plaza Mayor. Meteen maakte ik ook kennis met nog twee andere erasmussers. Na wat lekkere tapas en een ijsje keerde ik terug naar mijn kot en ontmoette ik Laura, mijn Engelse kotgenote. Het klikte direct, facebook en gsmnummer werden uitgewisseld en de eerste uitgaansplannen waren al gemaakt.

De volgende dag was het dan tijd voor hetgeen elke Erasmusstudent vervloekt: de administratie. Uiteindelijk viel die veel beter mee dan verwacht. Het echte werk komt pas na 4 oktober als ik mijn learning agreement moet indienen. Voorlopig moet ik enkel proberen een lessenrooster samen te stellen, hetgeen beetje bij beetje begint te lukken.
Maar uiteraard zijn er wel leukere dingen te doen. Op een terras ontmoetten we Laure-Anne, een studente psychologie die ook uit Gent komt. Diezelfde avond nog gingen we toevallig naar dezelfde rondleiding en daarna gingen we tapas eten met Italianen, een Mexicaanse, een Braziliaanse en een Zweedse. Daarna was het tijd voor een eerste Erasmusfeestje. Al rap vormde zich daar een groepje van een tiental Belgen en het werd een lange nacht die duurde tot in de vroege uurtjes.

Vandaag was het een rustige dag: gezamelijk een siësta houden aan de Tormes en daarna een hopeloze zoektocht in de stad naar een zwemshort. Want uiteraard is er morgen een nieuw Erasmusfeestje, met zwembaden zowaar. We trekken met de hele Belgische delegatie naar een dorp in de buurt van Salamanca waar er een hele dag gefeest zal worden. Dat belooft!

Afsluiten doe ik met een beetje praktische informatie voor degenen die mij willen bereiken.
Mijn adres hier is:
Plaza de San Justo 1, Portal 2, 1 º C
37001 Salamanca

Mijn Spaans gsmnummer is 0034 696404387. Je kan nog steeds sturen naar mijn Belgische nummer (hetgeen vanuit België sowieso het goedkoopst is), maar ik heb hem enkel bij mij op kot.

Hasta luego!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten