maandag 13 februari 2012

Una nueva empieza

Laat ik deze blog eerst en vooral beginnen met goed nieuws: ik ben geslaagd op al mijn vakken van het eerste semester. In Spanje is dat evident hoor ik de criticasters onder u denken, helaas denken enkele vrienden van mij die gebuisd zijn op enkele vakken daar toch anders over. Ik heb de indruk dat het niveau enorm afhangt van welke vakken je kiest. En zo komt je tot absurde situaties zoals mijn punten. Voor het vak waar ik geen klop voor moest doen, heb ik een 8,5/10. Voor het vak waar ik gigantisch veel moeite voor moest doen, heb ik een 5/10. Een 6 en een 7 vervolledigen het rijtje waardoor mijn punten hier gemiddeld iets hoger liggen dan in Gent vorig jaar. Maar dat is op zich wel gerechtvaardigd door het feit dat ik, volgens iemand die mij toch wel zeer goed kent, flinker studeer dan ik vorig jaar deed.

Na wat achteraf dus een succesvolle examenperiode bleek te zijn, vertrok ik een weekje op vakantie. In Sevilla zag ik de eerste avond Annelien en Koen, die genoten van hun laatste dagen in Spanje voor ze terug naar Gent trokken. De volgende dag kwamen Adriaan en Hanna aan en beleefden we samen twee zonnige dagen in Sevilla. Zij die achterbleven in de vrieskoude in België of Salamanca mogen best jaloers zijn op de 25 graden die wij hadden.

In Sevilla kwamen we ook de VGK tegen. Ze waren zo vriendelijk ons twee dagen mee te nemen, waardoor onze rondrit naar Cordoba en omstreken volledig gratis was. Ik heb er enorm van genoten om enkele vrienden een paar dagen terug te zien en samen met hen te genieten van de zon en de pracht van Andalousië. Bedankt Jacques en Lise voor de gastvrijheid en de mooie reis en bedankt ook Adriaan en Hanna voor het aangename gezelschap.

Donderdagochtend zijn onze wegen gescheiden. De VGK trok naar Granada, Adriaan en Hanna naar Malaga en ik naar Almería waar ik opgewacht werd met veel knuffels, kussen en tapas. Het werden drie dagen afscheid nemen van Sarah haar Erasmus, valiezen pakken, een afscheidsdiner maken, achteraf de rommel opruimen maar hetgeen mij voor altijd bij zal blijven was onze dagtocht in het natuurgebied van Cabo de Gata. Ik zag er natuur en stranden waarvan ik dacht dat ze niet bestonden in Europa. Zonder twijfel een van de mooiste Erasmusuitstappen die ik al gemaakt heb.

Gisteren was een keerpunt. Mijn Erasmus is halfverwege en het tweede semester stond voor de deur. Sarah nam het vliegtuig naar Brussel, ik de bus naar Salamanca. Het afscheid was zwaarder dan gewoonlijk en het besef dat ik nu nog steeds in Salamanca ben terwijl de Vlamingen in Spanje allemaal teruggekeerd zijn naar Gent, Leuven of Antwerpen sijpelt pas beetje bij beetje door.

Deze ochtend had ik mijn eerste les van het tweede semester. Dit semester gaan mijn vakken allemaal over Spanje en Latijns Amerika en gezien mijn Spaans al een pak beter is dan in september, kan ik vanaf de eerste week de les goed begrijpen en zie ik het volledig zitten. Bovendien bleken er enkele bekende gezichten in de les te zitten, Spanjaarden en enkele Erasmussers die een jaar blijven, waardoor een eventuele noodlijn voor notities misschien wel mogelijk is.

Eindigen doe ik met een paar mooie plannen voor het tweede semester.

  • Deze week zal er gefeest worden en leer ik hopelijk wat nieuwe mensen kennen. Straks ga ik in elk geval al tapas eten met Sarah, een Vlaams meisje dat net toegekomen is in Salamanca. 
  • Zaterdag is het carnaval in Ciudad Rodrigo, een stad op een uur van Salamanca. Stiergevechten gegarandeerd! 
  • Vrijdag 9 maart komt Sarah terug naar Spanje en gaan we een paar dagen Jochen bezoeken, een naamgenoot die in het Baskenland verblijft dit jaar. 
  • 22 maart komen Stijn, Emma en Kimmy mij vijf dagen bezoeken. Feestjes en roadtrips gegarandeerd met Stijn als chauffeur. 
  • De tweede week van de paasvakantie ben ik in terug in België en op 10 april ga ik naar Pete Doherty in de Vooruit. Beste cadeau ooit. 
  • Ergens in de loop van de maand juni keer ik Spanje voorgoed de rug toe en op 28 juni ga ik dat uitgebreid vieren op Rock Werchter. 
  • Tussendoor zou ik ook graag mijn bachelorpaper schrijven. 

Hasta luego!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten